System kontroli dostępu i rejestracja czasu pracy

system kontroli dostępu ma za zadanie zablokowanie, ograniczenie, lub czasowe ograniczenie wejścia do całego obiektu lub jego części. Umożliwia podzielenie budynku/obiektu na strefy i dla każdej z nich wyznaczenie listy osób uprawnionych. Ograniczenie odbywa się poprzez uniemożliwienie otwarcia drzwi, bramy, przejazdu, czy nawet zablokowanie możliwości wjazdu windą na niektóre pietra. Identyfikacja osób może odbywać się na wiele sposobów np. :

-odcisk linii papilarnych,

-rozpoznanie głosu,

-klucze klasyczne’

-klucze elektroniczne,

-karty dostępowe (RFID),

-kody dostępu wpisywane z klawiatury,

-identyfikacja przez obsługę (domofony i wideodomofony)

-itp.

Systemy kontroli dostępu można w naturalny sposób połączyć z rejestracja czasu pracy, każdy pracownik wchodząc do obiektu lub strefy używa swojego poświadczenia dostępowego, a system rejestruje automatycznie czas pracy, pozwala to zminimalizować koszty naliczania czasu pracy, a także utrzymać dyscyplinę czasu pracy.